Zanim odbierzesz przesyłkę od kuriera, zawsze sprawdź jej stan!

Dokładamy wszelkich starań, aby zamówione przez Państwa przedmioty dojechały bezpiecznie na miejsce. Niestety pomimo tego, że każda przesyłka jest starannie zabezpieczona i zapakowana, czasem zdarzają się sytuacje kiedy coś ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu. Warto wiedzieć co w takim wypadku zrobić, dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie krótką instrukcję.

1. Sprawdź wygląd opakowania zewnętrznego

Pudełko nie powinno posiadać wgnieceń i dziur, a taśma nie może być przerwana lub przecięta.


  • Jeśli wszystko jest w porządku – odbierz przesyłkę podpisz list przewozowy.
  • Gdy opakowanie jest uszkodzone – odbierz przesyłkę i podpisz list przewozowy z uwagami o uszkodzonym opakowaniu. 

W obu przypadkach poproś, aby kurier zaczekał. 

2. Sprawdź zawartość przesyłki

Otwórz przesyłkę i sprawdź, czy dostawa jest kompletna, a produkty nieuszkodzone. Kurier ma obowiązek poczekać, aż sprawdzisz zawartość paczki!


  • Jeżeli wszystko jest w porządku to nie pozostaje nic innego jak cieszyć się zakupem 🙂
  • Jeśli masz zastrzeżenia co do stanu zamówionych produktów lub zamówienie nie zgadza się z tym co zamówiłeś,  poproś kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Jeśli tego nie zrobisz, ewentualny proces reklamacji z powodu uszkodzenia lub braku może zostać rozpatrzony negatywnie przez sklep. 
  • Dopilnuj, by kurier wypełnił wszystkie pola protokołu szkody. W polu „uwagi” możesz podać wszystkie swoje zastrzeżenia, także te dotyczące informacji wpisanych przez kuriera do protokołu np. gdy nie zgadzasz się z informacjami wpisanymi na protokole szkody. Odbierz jeden egzemplarz wypełnionego protokołu.

3. Zastrzeżenia po odjeździe kuriera

Jeśli z jakiś powodów nie miałeś możliwości sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera, a  przesyłka wzbudziła Twoje zastrzeżenia już po jego odjeździe:


  • skontaktuj się niezwłocznie z Biurem Obsługi Klienta przewoźnika, który doręczył Ci przesyłkę, w celu zgłoszenia interwencji.
  • Konsultant przyjmie zgłoszenie i umówi Cię na kolejną wizytę kuriera w celu sporządzenia protokołu szkody.
  • Numery telefonów do przewoźników znaleźć można na ich stronach internetowych.

4. Zgłoszenie szkody u sprzedawcy

O każdym zastrzeżeniu w stosunku do stanu opakowania lub zawartości przesyłki powiadom nas najpóźniej w ciągu 24 godzin od wizyty kuriera.


  • Wyślij do nas wiadomość za pomocą tego Formularza
  • lub bezpośrednio na nasz adres mailowy kontakt@cyber-age.pl

W wiadomości podaj numer zamówienia i opisz sytuację. W załączeniu wyślij zdjęcie protokołu szkody sporządzonego z kurierem, szczegółowe zdjęcia uszkodzonego produktu. Napisz również jakie są Twoje oczekiwania – czy oczekujesz wymiany towaru, czy zwrotu pieniędzy.